Hanna:

Godmorgon! Äntligen måndag och en helt ny vecka med nya utmaningar!
Helgen har varit klockren!
Fredagen började med att jag och André möttes upp i stan efter jobbet. Han köpte den efterlängtade soffan jag så länge suktat efter. Sedan gick vi runt och bara strosade. Då fann vi en liten marknad eller liknande. Det var alla länders olika matkulturer. Jätte spännande att gå runt och kika på olika färger och delikatesser. Jag kunde inte hålla mig utan köpte en liten tallrik med mini pannkakor med choklad sås :) Hur gott som helst!!! Är man ett gottegris så är man!

Mums!
<--se hur lycklig man blir av lite socker och sött :)

Juste höll på att glömma att tala om för eder alla att i torsdags fick André nycklarna till sin nya lägenhet. Doc inte så fin ännu men lugn bara lugn det kommer.. (Med tiden !) Men vi köpte oss en liten champagne och skålade på hans ballkong för att inviga HANS lägenhet :)
 
:)

Men tillbaka till fredagen :) Efter våran mysiga stadsrunda skulle jag bara hem till mig och hämta lite kläder och liknande som jag behövde till lördagen. Men där fastande vi hela kvällen med ett vinglas som bara fylldes på och ett riktigt trevligt sällskap. Min mamma såklart :) Det var faktiskt riktigt trevligt! Som jag skrivit tidigare så ses vi ju inte så mycket längre och de där tånårsbråken man en gång hade var och varannan timme har så gott som försvunnit. Nu kan vi äntligen umgås och ha trevligt när vi väl är med varandra :)

På lördagen vaknade jag upp en aning stressad. Hade bestämmt att jag skulle vara hemma hos Annika klockan 14.00 och fixa hennes hår till hennes 25-års fest som ägde rum i lördags kväll. Men på fredag kvällen till min lycka fick jag ett medelande som antydde på att det vore bättre om jag kom vid 16.00. Detta medelande resulterade i att jag stängde av mitt alarm.
Kanske jag inte borde ha gjort då jag vaknade klockan 15.00 utav mig själv. Stressat?! JA! Men antagligen var det välbehövligt iom att jag sov i över 12 timmar!
Men lite sen och osminkad bar det av mot annika där det faktiskt gick riktigt snabbt med hennes hår. och enligt mig själv blev det grymt snyggt.
Hon var en riktigt kalaspingla och verkligen kvällen höjdpunkt (Kanske för att hon fyllde år men jag menar självklart utseendemässigt också!) :)
Något stressat blev det doc då Kattis kom hem till Annika med halvlockat hår och ville ha hjälp också. Och en sann vän som man är ställer man ju upp :) Blev också grymt fint men inget slog Annika ;)
Så efter lite bål och liknande bar det av mot Patricia där en jätte trevlig födelsedagsmiddag ägde rum och därefter dans för de som var sugna hela natten lång ;)
Jag var doc sugen men André var jätte seg och ibland får man faktiskt vara en söt flickvän och trippa hem med sin käraste :) Man vet ju själv när man är oladdad och man inget heldre vill än att han/hon skall följe med en hem och bara mysa :)
 <--Kattis och födelsedagsbarnet Annika :)

Sockersöt 25-åring:)

Vaknade relativt tidigt på söndagen och då bar det av till stan med André. Vi skulle in och kolla på tänkbara möbler till hans blivande fina lägenhet :) (Blivande skriver jag eftersom den är alltifrån fin i dagsläget)
 
Kollar läget på en tänkbar tvhylla.

Var bara tvungen att ta bilder på ett godistånd från fredagen marknad då det var så underbart med alla färger:

Ser det inte ut som godisaffären i "pippi"? Jag blev iaf helt såld :)

Så. Detta var en kort summering av min helg. Hoppas att ni också haft en strålande helg :)
Puss och Kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0