Bella: Underbara långhelg!

Tjenare bloggen ;)

Har inte kunnat skriva på ett tag eftersom att bloggen har legat nere.

Men här kommer en uppdatering!

Torsdagen var lugn, var trött efter hårt festade på Lydias flak och super bra konsert. Fick sluta tidigare från jobbet och skulle egentligen åkt till min kusins studentmottagning i uppsala men hade så sjukt ont i magen (levern?) så åkte hem till Lydia och slappade och hade de riktigt mysigt. Älskade Emelie kom dit en stund också, hon är för tillfället bosatt i Oslo så de var riktigt kul att träffa henne igen.

På fredagen vaknade jag av panik, mobilen hade ringt hela natten och hade fått skumma sms från Elina. Försökte få tag i henne men båda hennes mobiler var avstängda. Hon hade skickat sms om att hon inte skulle ringa mig mitt i natten om de inte hade hänt något. SÅ får man inte skriva!!
Sprang hem och ringde till alla våra gemensamma vänner men ingen lycka. Till slut fick jag tag i min käre bror som tydligen hade talat med henne under kvällen. Hon skulle ha åkt på efterfest med han och hans vänner men hon hade kommit dit tidigare och suttit själv och väntat, sen åkte hon hem.
Hon var bitter för att ingen svarade så därför stängde hon av mobilerna.. HAHA fy va lågt va?!

Spenderade fredagen i Tanto med Felicia, Elina och Emelie. SKönt att bara ligga i solen och snacka skit.
Efter de så gick vi hem för att fixa oss inför kvällen.
Planen var att vi skulle mötas i Kungsan, de var ju restaurangernas dag.
Väl där var de sjukt mycke folk och ja och Felicia vad hungriga så vi orkade inte köa så drog till söder och käkade och sedan festa.
Vi hamnade på ett öl-hak där vi känner de som jobbar där.
Någon öl senare så fick vi ragg , haha. Satt och drev med två medelålders män om att jag jobbade som sophämtare och skulle snart bli befodrard till överste sophämtare. De verkade lagom imponerade. Vi fick dom också att tro att de är sjukt manligt att svepa mörk öl. Dom halsade i sig öl efter öl för att visa sin manlighet. Sen beställde vi in gärn som dom skulle häva i sig. Vi antog att dom 26-36 åriga programerarna skulle klara av att dricka sprit men så var tydligen inte fallet.
Dom började höja rösterna och blev mer och mer närgångna. Till slut kunde dom inte ens sitta upp utan ramlade och hade ut allt som stod på bordet.
Dom var nu tvugna att lämna stället.

Jag och Felicia insåg snabbt hur elaka vi varit och föskte hjälpa dom fulla karlarna hem. Ena killen ramlade och "stukade" foten. Den andra började bli argressiv, han ville verkligen inte hem. 
Efter många om och men så lyckades vi få in dom i en taxi. Dom vägrade först säga vart dom bodde och bara satt och asgarvade som två små fortisar i baksätet. Sen kunde dom inte uttala adressen de skulle till så vi bad chaffören släppa dom vid den närsmaste t-banan där de bodde.

Äntligen var dom påväg hem!

Efter de så kom 3 karlar och Emelie och Yalle, de var trevligt.
Fast dock lite obehagligt, vet inte hur jag ska formulera mig men hatar killar som är för på eller inte kan läsa av läget.

Man vill ha de man inte kan få, så är bara. De man väl kan få, de vill man inte ha.

Sen skulle vi dra oss vidare men kunde inte enas. De slutade med att alla gick skilda vägar. De var nog bäst så.

*DIMMA*

På lördagen låg jag och Flisan i Rålis och stekte hela dagen. De var riktigt skönt!
Fast folk måste ju ha tyckte att vi såg dumma i huvet ut. Båda låg med öppna munnar och sov raklånga mitt i gräset, men men ;)

Kvällen blev lugn, kollade lite fotboll med några vänner på O´learys. Grattis Portugal, de gjorde ni bra!

Söndagen var riktigt härlig. Vi köpte picknick och låg vid vattnet och solade och badade hela dagen.
Sen blev de middags dax och vi käkade pasta och kollade fotboll igen!

Sen var de filmtajm ;D
De är så typiskt mig att inte minnas vilka filmer jag har sett. Vi hyrde Eastern Promises, den verkade ju bra.
När filmen väl var igång så kom jag på att jag hade sett den, typiskt mig!

Sen tog vi en promenix och sen sov vi!

Måndagen började bra, vår storsäljare Robin fick in den största ordern någonsin! Grattis!
De ville vi alla skåla för, men de får vi tydligen vänta med tills på torsdag :(

Efter jobbet så åkte jag hem för att fixa mig inför middag på Thai boat, de var sjukt mysigt och gott :)
Sen åkte vi hem till Ludmilla och kollade tv för ovanlighetensskull! Sen gick jag hem och SOV!



Idag har dagen gått relativt snabbt, ringt många bra kunder.
Ikväll blir det fotboll, frågan är bara vart hur och när.

Uppdatering om de kommer imorgon.

Hare bra TJA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0